kuvio5.png

NEUVONANTAJAT

Miemo penttinen

Miemo Penttinen on palvelumuotoilija, vuorovaikutussuunnittelija ja valokuvaaja, joka on 15 vuoden ajan toiminut erilaisissa rooleissa – johtavasta suunnittelijasta tuotepäällikköön – eri toimistoissa ja startupeissa sekä freelancerina. Miemon poikkeuksellisen runsaaseen kykypalettiin kuuluvat mm. monitahoisen strateginen ajattelu ja erinomainen tekninen osaaminen.

Arto o. Salonen

Arto O. Salonen (KT) on vastuulliseen elämäntapaan siirtymisen asiantuntija, Itä-Suomen yliopiston apulaisprofessori sekä dosentti, jolla on paikka myös Suomen kestävän kehityksen asiantuntijapaneelissa. Muun muassa jälkiteollisen, tekoälyistyvän yhteiskunnan vääjäämätöntä muutosta ja hyvän elämän merkitystä tutkiva Salonen on tehnyt uran tulevaisuuslähtöisen muutosajattelun parissa. Salonen pohjaa työnsä kahteen luovuttamattomaksi kuvailemaansa asiaan: elämän edellytysten periksiantamattomaan vaalimiseen ja kaikille yhteiseen ihmisarvoon.

Tiina Zilliacus

Tiina Zilliacus on yrittäjä, sijoittaja ja bisnesenkeli, jonka intohimona on uusien digitaalisten tuotteiden ja liiketoimintakonseptien ketterä kehittäminen. Hänen kattava kokemuksensa erilaisista digitaalisista liiketoimintamalleista tuo arvokkaita lisänäkökulmia vastuulliseen liiketoimintaan.

Tuulia SYvänen

Tuulia Syvänen on aktivisti, pitkän linjan kansalaisjärjestötoimija ja rehellisyyskouluttaja. 17-vuotiaasta lähtien ympäristö- ja kehitysjärjestöissä mukana olleella Tuulialla toimi 10 vuotta Reilun kaupan johtotehtävissä Suomessa ja viisi vuotta järjestön kansainvälisessä katto-organisaatiossa. Hän on myös kerännyt kokemusta yhteiskuntavastuun raportoinnista Global Reporting Initiativen johtotehtävissä Hollannissa ja ollut johtamassa useamman suomalaisen ympäristöjärjestön toimintaa.

Heini Hirvonen

Heini on liikkeenjohdon konsultointiin ja tulevaisuusajatteluun erikoistunut ekonomi, strategi ja hallitusammattilainen. Hän osaa viedä kestävän vastuullisuuden organisaation strategian ytimeen. Heinin intohimona on rakentaa tulevaisuudenkestäviä ja merkityksellä johdettuja organisaatioita ja brändejä. Hänellä on pitkä kokemus markkinoinnin, myynnin ja viestinnän kansainvälisistä johtotehtävistä. Viimeisimpänä hän on toiminut vastuullisuusviestintään keskittyvän viestintätoimiston toimitusjohtajana ja konsultoinut ylintä johtoa niin julkisella, kolmannella kuin yksityiselläkin sektorilla.